Van °
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Van ve Şırnak arasında ulaşımı kolaylaştıracak yol projesi, yıllar süren bekleyişin ardından yeniden gündemde.

2012’de ihalesi yapılan ve 2013 yılında inşaatına başlanan Van-Şırnak Karayolu projesi, yıllardır tamamlanmayı bekliyor. Bölge illeri arasındaki ulaşımı büyük ölçüde rahatlatacak bu proje, maalesef beklenen ilerlemeyi sağlayamayan diğer karayolu projeleri gibi uzunca bir süre askıda kaldı. Ancak Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun geçtiğimiz haftalarda bölgeye yaptığı ziyaretin ardından, çalışmaların yeniden başladığı duyuruldu.

Yılan Hikâyesine Dönen Proje

2013 yılında dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından temeli atılan ve Şırnak-Van arasında 5 saat süren yolculuğu 2,5 saate indirecek olan bu karayolu, çeşitli nedenlerle tamamlanamamıştı. 2012-2021 yılları arasında bölgede yaşanan terör olayları ve ihaleyi yüklenen firmaların çeşitli bahaneleri nedeniyle sık sık duran çalışmalar, 2022 yılında yeniden ihaleye açıldı.

2022 Yılında Yeni İhale Yapıldı

2022 yılında yapılan ve büyük fiyatlarla anlaşılan yeni ihale yüklenici firması olan Limak Holding A.Ş., karayolunun teslim tarihini 21 Ağustos 2024 yılı olarak belirtti. Ancak bu tarihe birkaç hafta kala onlarda durdurdu.

Geçtiğimiz günlerde bögleye gelen, Ulaştırma Bakanı Uraloğlu, Şırnak-Van karayolunun stratejik ve güvenlik açısından büyük öneme sahip olduğunu belirterek, yolun tamamlanması durumunda güzergahın 167 kilometre kısalarak, yaklaşık 184 kilometreye ineceğini açıkladı. Bu yüksek standartlı yolun 7/24 ve 12 ay boyunca hizmet verebilecek kapasitede olacağını vurgulayan Bakan, proje tamamlandığında yıllık yaklaşık 4-4,5 milyar lira tasarruf sağlanacağını belirtti.

Yolun Yeni Yüklenicisi Belli Oldu

Yıllardır beklenen Van-Şırnak Karayolu projesi için 21 Ağustos 2024 tarihinde gerçekleştirilen ihale süreci tamamlandı. Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yapılan ihale sonucunda, projeyi 13 milyar 329 milyon TL bedelle Aga Enerji Nak. Mad. İnş. San. ve Tic. A.Ş. ile Ege Asfalt Mad. İnş. San. ve Tic. A.Ş. ortaklığı üstlendi. İhale kapsamında, toprak işleri, köprü ve tünel inşası, bitümlü sıcak karışım kaplama çalışmaları gibi birçok iş kalemi değerlendirildi. Teslim tarihi de 2028 olarak belirtildi.

Editörün Yorumu:

Van-Şırnak Karayolu, yıllardır bölgede yaşayan halkın sabırsızlıkla beklediği projelerin başında geliyor. Güzergahın tamamlanmasıyla hem ekonomik tasarruf sağlanacak hem de bölgeler arası ulaşım büyük ölçüde kolaylaşacak. Ancak, projenin bu aşamaya kadar gelmesi oldukça uzun sürdü. Umarız, bundan sonraki süreçte aksaklıklar yaşanmadan yol tamamlanır ve bölge halkı hak ettiği hizmete bir an önce kavuşur.

0 0 1 0 0 0
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Bingöl Genç’te Orman Yangını Söndürüldü